La polÃtica aranzelà ria de Donald Trump ha posat en alerta a les dues fà briques d'anxoves de l'Escala, que exporten als Estats Units. Els propietaris es mostren 'preocupats' per les possibles conseqüències, però confien que el client estranger pugui assumir l'increment de preus, tal com ja va succeir amb el primer mandat del magnat.
Anxoves Callol Serrats és una de les dues fà briques anxoveres de l'Escala, que exporta als Estats Units. De fet, el paÃs nord-americà se situa en primera posició pel que fa a les seves exportacions, i representa aproximadament un 15% de la facturació. Després de les amenaces de Donald Trump d'imposar aranzels als productes provinents de la Unió Europea, tal com ja està fent amb els de la Xina, els seus propietaris es mostren "preocupats" per les possibles conseqüències que se'n puguin derivar.
A hores d'ara, però des de la fà brica anxovera confien que les repercussions s'equiparin a les del primer mandat del magnat, quan l'impacte en les vendes fou mÃnim. Una casuÃstica que respon a l'alt poder adquisitiu dels seus clients a l'estranger, ja que les anxoves són catalogades com a productes gurmet. En aquest sentit, consideren que un possible increment en els preus podrà ser assumible pels seus consumidors.
Anxoves de l'Escala també exporta als Estats Units, però ha declinat a aquest mitjà fer declaracions. El Xillu, en canvi, no té mercat al paÃs i Solés va deixar de vendre per "l'alta burocrà cia", quan Donald Trump va assolir la presidència per primera vegada.