El Departament d'Educació vol fusionar en dues assignatures física i química; i biologia, geologia i ciències ambientals. Uns canvis que redueixen les hores lectives de ciències i han fet saltar les alarmes dels professors d'aquestes matèries. La consellera Niubó va afirmar divendres que els canvis començarien a partir del curs 2026-2027 per tenir temps a arribar un consens amb totes les parts implicades.
Fusionar les assignatures de física i química en una de sola i agrupar les assignatures de biologia, geologia i ciències ambientals en una altra ampliant una hora les assignatures de modalitat és la segona proposta del Departament d'Educació per modificar el currículum de Batxillerat i adaptar-lo a la nova llei estatal d'educació, la Lomloe, després que la comunitat científica i educativa denunciés la primera proposta, que pretenia aplicar la fusió d'assignatures sense ampliar hores. Els experts alertaven que això "posaria en risc" la qualitat de l'educació científica de l'alumnat. Amb els canvis que proposa ara Educació, l'alumnat de batxillerat faria quatre hores de cada assignatura de modalitat, una més que ara, però amb la fusió de les assignatures perdria una hora per cada matèria actual. Una solució que tot i que es prefereix abans que la primera tampoc convenç el sector, que es queixa que no està rebent prou informació des de la conselleria. Precisament, l'equip directiu i docent de l'Institut El Pedró ha declinat fer declaracions sobre el nou currículum de batxillerat fins que no els arribi un comunicat oficial del departament amb la informació corresponent.
Els canvis al currículum s'havien de començar a aplicar de cara al curs que ve, 2025-2026, per donar resposta a un requeriment del govern estatal, però davant la falta de consens amb la comunitat educativa i la comunitat científica, la consellera Niubó va anunciar divendres que demanarà una moratòria d'un any per deixar els canvis pel curs 2026-2027. L'objectiu de Niubó és tenir més temps per conformar una proposta de modificació del currículum "el màxim de consensuada possible", i evitar que l'alumnat "perdi hores, o qualitat en l'ensenyament". Segons la consellera, els canvis s'aplicarien a tots els batxillerats, no només el científic, fet que permetria reforçar també les literatures. L'ampliació horària de les modalitats aniria en detriment de les hores setmanals d'optatives, fet que segons Niubó permetria reduir diferències entre instituts, ja que no tots tenen la capacitat d'oferir el mateix ventall d'optatives.