Publicitat
Publicitat

Dia Internacional de les Dones a l'Escala

La lectura del manifest del 8M a càrrec de totes les regidores del plenari i la presentació del llibre 'Dones Valentes' de la periodista Txell Feixas, actes centrals del Dia Internacional de les Dones a l'Escala.

L'Escala commemora un any més el Dia Internacional de les Dones, després de diversos actes previs. Ahir a la nit es tancava el vuit de març amb la lectura del manifest del 8 de març i la presentació del llibre 'Dones Valentes' de la periodista i corresponsal de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals al Pròxim Orient, Txell Feixas. 

 

Després de la lectura amb la participació de totes les regidores del plenari, pujava a l'escenari de l'Alfolí Txell Feixas per presentar el seu llibre 'Dones Valentes'. On s'expliquen tretze testimonis de dones valents, tretze veus anònimes sobre què és ser una dona fora d'Occident i allunyar la visió de dona àrab, submisa, silenciosa, poc culta i velada.

Un llibre titulat 'Dones Valentes' a simple vista un títol senzill, però amb un adjectiu potent, sovint associat a l'home i que personalment sempre ha acompanyat a Feixas. 

 

Tot i això, cal destacar que no és el mateix definir l'adjectiu "valent" a Orient que a Occident. El feminisme es percep molt diferent. 

 

El llibre 'Dones Valentes' vol ser un altaveu a diversos testimonis femenins silenciats, però també és cert que entendre què passa a l'Àfrica, a Àsia o al Pròxim Orient costa d'entendre i de fet queda demostrat que Occident costa empatitzar amb el món àrab. Un cas actual el trobem amb el comportament europeu als refugiats sirians o ucraïnesos.

La presentació va ser seguida per un bon nombre de públic que no desaprofitar l'oportunitat per intercanviar opinions amb la periodista o emportar-se el llibre signat cap a casa.

Comentaris de l'àudio



© 2025 radiolescala.cat - Avís legal - Contactar